10:05 PM Blochează o adresă de e-mail |
Dacă primești e-mailuri nedorite în căsuța de e-mail Gmail, poți să blochezi expeditorul sau să te dezabonezi de la acesta ori poți să raportezi mesajul la Gmail. Când blochezi un expeditor, mesajele pe care ți le trimite vor ajunge în dosarul Spam. Pentru aceasta accesează Gmail à deschide mesajul à în partea dreaptă sus, dă clic pe Mai multe à dă clic pe Blochează pe [expeditor]. Dacă ai blocat o persoană din greșeală, o poți debloca parcurgând aceiași pași. Dezabonează-te de la e-mailuri în masă Dacă te-ai înscris pe un site care trimite o mulțime de e-mailuri, de exemplu, promoții sau buletine informative, poți folosi linkul de dezabonare pentru a opri primirea acestora. Pe computer, accesează Gmail. Deschide un e-mail de la expeditorul de la care vrei să te dezabonezi. În dreptul numelui expeditorului, dă clic pe Dezabonează-te sau Modifică preferințele. Dacă nu se afișează aceste opțiuni, urmează pașii de mai sus pentru a bloca expeditorul sau pentru a marca mesajul ca spam. Notă: după dezabonare e posibil ca lista de distribuție să îți mai trimită mesaje timp de câteva zile. Definiția clasică a spam-ului este: mesaje vrac nesolicitate, adică mesajele trimise către mai mulți destinatari care nu le-au solicitat. Problemele cauzate de spam se datorează combinației dintre aspectele nesolicitate și cele mai mari; cantitatea de mesaje nedorite tamponează sistemele de mesagerie și blochează mesajele dorite de destinatari. Din motive practice și legale, diferite organizații au definiții diferite ale spamului. Când un destinatar primește un singur mesaj, poate fi dificil să se spună dacă acel mesaj a făcut parte dintr-un grup trimis în vrac, deci o definiție alternativă comună este e-mailul comercial nesolicitat, pe baza teoriei că majoritatea poștelor nedorite sunt comerciale. Elimină e-mailuri spam sau suspecte Elimină și blochează mesajele spam din Mesaje primite Deși Gmail și alți clienți de e- mail încearcă să oprească mesajele spam înainte de-a ajunge în căsuța ta de e-mail, nu reușeșc mereu. Dacă un mesaj spam ajunge în căsuța de e-mail: pe propriul computer, accesează Gmail; bifează caseta din partea stângă a mesajului sau deschide mesajul; în partea de sus a paginii, dă clic pe Raportează ca spam . Sfat: când dai clic pe Raportează ca spam sau muți manual un e-mail în dosarul Spam, Google va primi o copie a e-mailului și îl poate analiza pentru a spori protecția utilizatorilor împotriva spamului și a abuzurilor. Un e-mail suspect prin care mi se solicită informații personale Dacă primești un e-mail prin care ți se solicită informații personale, poți să-l raportezi drept phishing. Pe computer, accesează Gmail. Deschide un e-mail de la expeditorul de la care vrei să te dezabonezi. În partea dreaptă sus, dă clic pe Mai multe . Dă clic pe Raportează tentativă de phishing. Criptarea e-mailurilor în timpul transmiterii Se folosește S/MIME pentru acceptarea criptării sporite în tranzit și se criptează automat e-mailurile pe care le trimiți, dacă este posibil. Important: acești pași funcționează numai dacă ai activat S/MIME în cont. Când trimiți sau primești mesaje, poți vedea nivelul de criptare al unui mesaj. Culoarea pictogramei (verde, gri sau roșu) se modifică în funcție de nivelul de criptare. Roșu (fără criptare) . E-mailurile necriptate care nu sunt securizate. Mesajele trimise anterior către domeniul destinatarului sunt folosite pentru a prezice dacă mesajul pe care îl trimiți nu va fi criptat în mod fiabil. Se afișează pictograma lacăt roșu Dacă scrii un mesaj și se afișează pictograma lacăt roșu, este recomandat să elimini aceste adrese sau să ștergi orice informații confidențiale. Pentru a vedea care dintre adrese este necriptată, dă clic pe Afișează detaliile. Dacă ai primit un mesaj în care este afișată pictograma lacăt roșu, iar mesajul conținea informații deosebit de sensibile, anunță expeditorul pentru a contacta furnizorul său de servicii de e-mail. |
|
Total comentarii : 0 | |